In de rubriek ‘PERSOONLIJK’ laten we medewerkers van de Van Lennep Kliniek aan het woord. Ze vertellen over hun werkzaamheden, passies en achtergronden. Zo leer je de mensen van Van Lennep Kliniek heel persoonlijk kennen.
Aan het woord is Annemarie de Nood, kliniekmanager bij Van Lennep Kliniek. “Mijn werk bestaat voor een groot deel uit het verbeteren van de werkprocessen en de kwaliteit binnen de Kliniek. Een continue proces. De grootste uitdaging is om ervoor te zorgen dat iedereen in het team het naar zijn zin heeft, de cliënt tevreden is en iedereen binnen de kliniek zijn werk met veel passie en kunde kan uitvoeren”.
Haar doel is dat iedereen z’n werk kan doen volgens de kwaliteitsnormen. De kliniek wil er alles aan doen om mee te werken aan de continue verbetering van bepaalde processen binnen de cosmetische industrie. Annemarie volgde de opleiding kwaliteitsmanagement bij Ogive. Deze opleiding is een zeer praktijkgerichte opleiding die erop gericht is om helder en duidelijk de meest essentiële kennis en vaardigheden toe te kunnen passen op het gebied van kwaliteitsmanagement.
De opleiding leert je dat vooral ‘zorgen voor elkaar’ belangrijk is, waardoor je een bepaalde kwaliteit kan leveren en uiteindelijk aan de verwachtingen van de cliënt kan voldoen. Een hulpmiddel hierbij is het toepassen van een kwaliteitsmanagementsysteem waardoor indicatoren zoals gecertificeerd personeel, goede scholing, persoonlijke ontwikkeling, medewerkers- en klanttevredenheidsonderzoek worden geïmplementeerd. Met behulp van indicatoren kan een organisatie processen en doelstellingen bewaken en meten.
Voor het vastleggen van de werkprocessen van het kwaliteitsmanagementsysteem binnen de Van Lennep kliniek wordt gewerkt met een makkelijk en bruikbaar softwarepakket genaamd Scienta. Dit is opgebouwd volgens de richtlijnen van de ISO; gebruiksvriendelijk en sociaal voor het hele team. Het is een hulpmiddel om kwaliteit vanuit de boeken naar de dagelijkse praktijk te brengen, zodat iedere medewerker bewust meewerkt aan verbeteringen, dat zit in de kleinste dingen. Mede hierdoor praten we niet alleen over kwaliteit maar wordt het een dagelijkse gang van zaken.
“Kwaliteit is gewoon echt heel erg leuk!” Zegt Annemarie, en mijn missie is om dit enthousiasme over te brengen.
Zo kunnen we onze cliënten de beste service en behandeling garanderen nu en in de toekomst”.